street photography

For tiden har vi foto i mediefag, og de siste to ukene har vi holdt på med gatefotografi. Man skal gå rundt ute i byen, eller hvor som helst, og ta bilder av livet og det som skjer, helst uten at noen merker det. En form for mild snikfotografering, sort of. Jeg elsker det! Det er skikkelig skummelt, for et speilreflekskamera med et stort teleobjektiv vekker en viss oppmerksomhet. Det ender med at jeg må late som jeg er en random fotostudent eller turist som tar bilde av alt. «Neiiida, jeg takke bilde av deg jeg, serru, driver og fotograferer… SKILT, jeg! Jepp, butikkskilt og sånt.» Har aldri opplevd å måtte forklare meg slik, men det er sånn jeg tenker når jeg driver på. Har ganske mange bilder av random skilt nå. Man føler seg dritsmart. 😀

Her er noe av det jeg har tatt og levert i oppgaver:

«Første forsøk»

img_23071

img_2387

img_2084

«Andre forsøk»

ingvill-gatefoto1

ingvill-gatefoto21

ingvill-gatefoto31

ingvill-gatefoto41

ingvill-gatefoto51

ingvill-gatefoto61

ingvill-gatefoto71

ingvill-gatefoto81

Jeg elsker å ha foto! Det er så utrolig avslappende å holde på med ting jeg behersker, å vite at jeg ikke kommer til å slite masse med å få ting til. Det er ikke noe stress, jeg har eget kamera og det jeg trenger, så jeg slipper å tenke på låning på skolen.

ILU FOTO.
Tore Johan, læreren vår, er ganske stilig, og det gjør jo ikke ting verre. Snål, men tøff fyr.

1 kommentar

Filed under School

One response to “street photography

  1. Julie

    Hu nederste dama bruker å sitte utenfor jobb å tigge og si halleluja til forbipasserende. Også kommer hun innom for å låne doet.

    … Så vet du dét.

Legg igjen en kommentar

