Bodø/Gliiimt, Bodø/Gliiiimt, Bodø/Gliiiimt vinn i dag…

Eller i går, men okei. I går var det fotballkamp og Glimt dro endelig inn sesongens første seier. Vi spilte mot Strømsgodset og det var en ganske jevn kamp med ekstremt få målsjanser. Likevel klarte dagens helt, Per Verner Vågan Rønning, å skalle ballen i mål etter en corner.

img650x367
Foto: NRK Sporten. Ikke samme kamp, men samme positur, omtrent.

Det er så rart, for Per Verner ser ikke på noen måte ut som en fotballspiller. Jeg har tenkt over det fler ganger, og han har liksom ikke helt fotballspillerlooken, eller hva jeg skal si. Diskuterte dette litt med Julie og jeg synes å huske at hun var ganske enig. Han ser mer ut som en tennisspiller, kanskje. Jeg vet ikke helt, men har ser i alle fall ikke ut som en typisk fotballspiller. Det er ikke noe negativt ved det og det gjør selvsagt ingenting, for han er en skikkelig godgutt likevel, og jeg liker ham godt! (Nestnest best etter Alo og Pavel!)

Nummer 19 på Strømsgodset er nær ved å ta over plassen som Tippeligaens sleskeste spiller, forresten. Det var bare måten han var på… Usjamei. Nå skal man jo selvsagt ikke dømme folk etter førsteinntrykket og uten å kjenne dem, men … jeg gjør det likevel, jeg!

Gladguttan, ILY:

m1_bddhbgihjd1_2
Foto: Anders Vanderloock/Pressefoto

DGH har forresten fått en ny sang å ljome utover Aspmyra. Den er skikkelig fin, og jeg liker den mye bedre enn «BAMBAMBAM»-ropene som «FK Bodø/Glimt, verdens beste lag e Bodø/Glim!»-greier. De blir man så lei av.

Bodø/Gliiiimt
Bodø/Gliiiimt
Bodø/Gliiiimt vinn i dag!
Når du hør Den Gule Horde sett i gang
Ska vi alle søng i lag
(melodi: http://www.youtube.com/watch?v=TEh_NSnzXBM)

2 kommentarer

Filed under Football

2 responses to “Bodø/Gliiimt, Bodø/Gliiiimt, Bodø/Gliiiimt vinn i dag…

  1. Når du sier det så ser jeg virkelig for meg Rønning som den nye Bjørn Borg eller Boris Becker liksom. Pannebånd og hvit shorts og skjorte! Haha

  2. Jaaa, ikke sant? 😀 Han ser ut som en spenstig tennisspiller! Søting han, altså.

Legg igjen en kommentar

