The power of christ compels you

Tenkte jeg skulle skrive litt om et par filmer. Film-blog hvor folk anmelder og anbefaler gode filmer er kjedelig, så jeg tenkte jeg skulle skrive et par ord om de absolutt teiteste og dårligste filmene jeg noen gang har sett. Det finnes skrekkelig mange filmer som er så gjennomført dårlige at de bare blir… Herlige. På en litt kjip måte.

1. Dreamcatcher.

dreamcatcherpubb

Filmen handler i bunn og grunn om at jorden blir angrepet av aliens som sender ut et slags rødt stoff som angriper menneskene og gjør at det kommer store skogssnegler med tenner ut av rumpa på de som blir smittet. Den eneste som kan redde verden, er den tilbakestående gutten i gul regnjakke, Duddits. Duddits er forøvrig ganske søt, men det er nå så. Jeg har ikke ord for hvor utrolig vilt dum denne filmen er. Har hørt at boka, skrevet av Stephen King, er bedre. Håper virkelig det. Tror vi fikk se en drømmefanger én gang i løpet av hele filmen. Nå er det lenge siden jeg så den, men tror det var noe sånt.
.

2. Exorcist II: The Heretic. Eller som det står på coveret mitt: Exorcisten 2 – Kättaren.

6a00d09e4c4350be2b00e398e1c78d0005-500pi

Oh yes, oppfølgeren til verdens beste film, The Exorcist. Jeg husker egentlig ikke hva denne handlet om, men det var noe med at Fader Merrin var i Afrika. Regan har blitt eldre, og jeg husker ikke hvorfor, men maset rundt besettelsen er i gang igjen, og hun kobles til en maskin som blinker og lager skumle lyder, for å gå tilbake i tid, eller noe sånt. Hele filmen avsluttes med at et hus eksploderer og mange gresshopper flyr av sted. WHAT A PLOT!

Dette skrives selvsagt i forhold til hvordan jeg husker filmene. Det er kjempelenge siden jeg så dem, men tror jeg har fått det meste ganske riktig. Kanskje kommer jeg tilbake med fler superfilmer senere, med det holder med disse godbitene i dag.

Har dere sett noen av disse? Vad tycks? : D

KOZIKLEMZ

4 kommentarer

Filed under Film & TV

4 responses to “The power of christ compels you

  1. Julie

    Hahaha, du MÅ bare se «Black Sheep». Det er den mest tragiske filmen jeg noensinne har sett. Handler om sauer som blir gale monstre, og smitter både sauer og mennesker, som igjen blir sauezombier. Den må bare sees!

  2. Jeg har sett den, men synes ikke den passer i denne sammenhengen. Black Sheep skal jo være litt mongo, dette er jo seriøse … skrekkfilmer. ;D

  3. Morten Enoksen

    compells*
    Ikke «compels».

  4. Espen Jensen

    Nei, der tar du feil, Morten Skogmus.

    Det er ikke noen dobbel konsonant i ordet.

Legg igjen en kommentar

